Nuffnang Ads

Friday, September 6, 2013

Khutbah Jumaat : Jangan Mensyirikkan Allah.

Assalamualaikum WBT,

Salam Jumaat semua!!! Apa khabar? Mesti semua dalam keadaan yang sihat kan? Alhamdulillah, amin, Semua sihat sejahtera dan sudahkan anda makan?

Saya sudah makan tadi mak saya masak Gulai Asam Tempoyak Ikan Air Tawar dengan Terung Hijau Bulat, to be specific, ikan lampam. Akak saya pulak masak, Ikan Bawal Sweet Sour. Sedap! Dua-dua sedap, tapi as usual, saya makan sikit je! hahahaha... 

Okay, hari ni khutbah Jumaat berkisar fasal Syirik. Yup, khutbah Jumaat kat masjid kampung sebelah saya lah, Kampung saya takde masjid dan kami pergi ke Kampung sebelah untuk sembahyang Jumaat. Baik, terus ke khutbah fasal syirik tadi. Okay, khatib kata janganlah kita mensyirikkan Allah SWT sebab nanti, buruk padahnya. Dan, jangan pakai tangkal, jangan bergantung kepada sesuatu yang boleh menyebabkan kita syirik. So, saya cakap sal gist dia je la kan. Bukan tak nak ceritakan semua, cuma, macam biasa, kemengantukan telah menguasai diri. hehehe.. lumrah lelaki, pergi masjid, satu menunaikan Solat Jumaat dan ada jugak yang amik masa untuk tidur kejap. Kan? Jangan tipu wehh!!! hahahhaha... kalau tak tidur pun, mesti terlelap sikit kan? *pernyataan untuk lelaki ke Masjid.

Okay lah, saya ada sesuatu yang kena saya buat, saya kena ke bandar kejap.

Assalamualaikum WBT,

p/s: watching Harry Potter and Half Blood Prince.

No comments:

Post a Comment