Nuffnang Ads

Wednesday, October 30, 2013

Cerpenbergam : Anak Harimau Bintang Kesesatan.

Assalamualaikum WBT,

Ni ada satu cerita,
Seekor anak harimau bintang telah sesat di sebuah padang ragut di luar negara.

Tiba-tiba, ada seekor musang (fox) yang melihat peluang yang anak harimau bintang tu kehilangan ibunya. And whats the fox say?

Takde, fox tu takde cakap apa-apa cuma, dia cuba untuk menyerang anak harimau bintang yang gemuk lagi gebu dan comel itu, atau mungkin fox tu hanya nak cubit pipi anak harimau bintang tersebut.

So, anak harimau bintang tu berbunyi dengan kuat lagi sebab takut dan dia memanggil ibunya untuk datang menyelamatkannya sebab dia tak tau jalan nak balik rumah.

Pastu, sekejap je, mak dia datang terus gendong anak dia balik ke sarangnya. Sesampai di sarangnya...

"Makkk... kita nak mintak maaf sebab kita jenjalan tadi, tadi kita tengok fox tu nyanyi lagu, so kita ikut la dia... kita cuma nak dengar dia cakap apa je, itu je... sorry mak..."*kata anak harimau bintang kepada maknya sambil memeluk ibunya. Mak dia jawab, "Lain kali, jangan nak mengada okkay?????"*sambil menguap! 

So, seronok tak citer ni?

Assalamualaikum WBT

p/s: baru dapat idea tadi.
p/s: Cerpenbergam tu adalah Cerita Pendek Bergambar

Source (pictures) : Dailymail UK

8 comments:

  1. Purplekiwie : kan! geram kan? thanks sebab baca,,,

    ReplyDelete
  2. saya sgt suka tengok animals..

    btw jemput la singgah blog sy juga..

    http://www.msprple.blogspot.com

    jom follow mengfollow :)

    ReplyDelete
  3. boleh lak ko bt cerita pasal lagu tu...cerpengam..aku ingat nama rimau tu...

    ReplyDelete
  4. Nazirah : hahahaha.. takpa lah..ang ceghita hak elok sikit ka? hahaha

    ReplyDelete
  5. Qaseh : terima Qasih..hehhee..gitu..

    ReplyDelete