Nuffnang Ads

Tuesday, October 8, 2013

Perang Twitter Sharifah Amani dan Syamsul Yusof?

Assalamualaikum WBT,

Selamat pagi semua... apa khabar? To be honest, I am always a fan of Sharifah Amani. Dia memang bagus, saya jugak suka lakonan lawak dia dalam Oh Yeah! di TV3 satu ketika dahulu. Seronok. Dia juga mempunyai bakat yang besar dalam industri perfileman Malaysia ni kan. Takyah cakaplah, berapa anugerah dah dia dapat. Filem-filem arahan the late Yasmin Ahmad memang menjadi untuknya. Lakonan yang bersahaja memang bagus, dapat menyentuh sensitiviti masyarakat jugak.

Dah, saya ada baca tweetnya di Twitter yang berbunyi...



Ini tweetnya. Baca je kita sudah tahu kepada filem mana ia diarahkan, cuma. ada jawapan lain dari pengarah filem yang dimaksudkan.


Saya juga tertanya-tanya, jikalau itu bahasa kasar, dalam filem tu?

Ini menunjukkan banyak perkara tau tak, bahasa yang digunakan oleh Sharifah Amani itu adalah kasar tetapi bahasa yang digunakan dalam filem tersebut? sopan? Saya pun tengok cerita ni, sejujurnya, saya malu dengan bebeapa adegan yang ada, lebih-lebih lagi adegan rogol yang melibatkan Rosyam Nor tu... kenapa lah adegan tersebut dipaparkan? orang minta kerajaan adakan seks education tak nak, katanya terlampau ektreme, tapi ini? Malu tau tak? malu... saya tengok je adegan seperti itu, saya terus berpaling.

banyak juga adegan lain. Saya sebenarnya tidak memilih untuk menonton KL Gangster 2 ni... tetapi orang kata best, saya tengok lah, malangnya, I would rather see other films. Cartoon perhaps. Turbo, maybe? thats waaaayyyy better. Biarlah orang kata tak mau sokong filem Malaysia pun, kalau camni? huurrrmmmm.. 

malas ulas bebanyak, kang gaduh lak. Orang sekarang ni takley salah sikit, dikatanya kita 'pahlawan jari' sebab hanya pandai menulis kat sini, kan?

Assalamualaikum WBT

p/s: kaji semula kalau nak buat filem. Mungkin banyak faktor yang mempengaruhi status mafia dan gangster serta kumpulan-kumpulan gangster dalam Malaysia ni, ini mungkin adalah salah satunya.
sumber : Roti Kaya

No comments:

Post a Comment