Nuffnang Ads

Wednesday, October 9, 2013

Pergi Gym Kena Kutuk??

Assalamualaikum WBT,

Orang kata, 

"dah kau kenapa, nak ke gym bagai.. takde keyakinan langsung!"

Takde lah, takde lah orang datang kat saya direct and cakap benda ni, tapi saya rasa, ramai je yang pernah kena camni kan? kalau takde kat depan-depan, maybe haters yang kat FB or Instagram yang cakap benda camni kan?

Well, kalaulah ada yang cakap camni kat saya, I would say,

"Dah!!! kau kenapa, parents kau bagi aku duit suruh pergi gym?"

Haaa.... camtu! suka hati lah nak bersenam pun, bukan setakat nak kurus tapi nak sihat, HOKEYY!!!?? hahaha..

tapi kadang-kadang persepsi orang susah kan kita nak ubah? Persepsi datang dalam diri yang dipupuk dari kecil lagi. Banyak perkara yang boleh diajar tetapi kadang-kadang nilai-nilai murni susah untuk diajar di sekolah, ia kadang-kadang datang dengan ajaran tetapi kadang-kadang ia datang dengan nilai-nilai yang ditunjukkan oleh orang yang lebih tua kan?

haha.. bukan apa, bukan senang nak dapat nilai-nilai murni ni. Sebagai contoh, petik abu rokok di dalam pasu bunga or buang puntung rokok dalam pasu bunga. Nilai murni yang sepatutnya ada pada setiap perokok adalah, makan puntung rokok tersebut sebab perokok beli sekali dengan puntung rokok tu kan? Tetapi, ada jugaakk yang buang puntung rokok dalam pasu bunga. Saya pun tak tau kenapa, takde nilai murni or memang nilai mereka camtu. Sedih, ingat pokok bunga tu nak makan puntung rokok tu agaknya or pokok bunga tu isap rokok, camtu? entah laaa...

dah la, mengarut sudah. Saya kena banyak membaca ni, and I might not be able to write a lot this coming week, so, bear with me okay? love you.

Assalamualaikum WBT

p/s: kenyang sudah makan roti! hahahah diet!!!

3 comments:

  1. dah kau kenapa makan roti je...hahaha

    ReplyDelete
  2. Naz : dah kau komen aku makan roti je kenapa? hahahaha.. sengal!

    ReplyDelete
  3. haha.. hm.. bisala la manusia jeles.. haha

    ReplyDelete