Nuffnang Ads

Friday, October 18, 2013

Rahsia Bubur Nasi Kak Ton!!!

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? dek kerana terlampau lapar sebab pagi tadi saya hanya makan dua keping biskut kering, saya masak bubur nasi untuk menghilangkan rasa lapar. Camne saya managed to get bubur nasi dengan cepat ? Nak tahu rahsia saya? Saksikan saya di.. *waahhh...terasa cam selebriti dah!! hahahaha. hancuss!!

Okay, rahsia Kak Ton untuk mendapatkan bubur nasi yang cantik dan cepat adalah!!!... masak semula nasi yang dah masak tu dengan air yang banyak. Hahaha.. mesti pernah buat camtu kan? camtu lah Kak Ton dapat bubur nasi yang cantik dan lazat. Gituuuhhh... okay, saya masak bubur nasi ada dua sebab yang mustahak. Satu saya lapar, dua saya tengok Instagram Fedtri Yahya yang tunjuk ada bubur yang dia tangkap. Terliur punya fasal, saya masak bubur. Hahaha.. so, kenyang dan puas hati makan bubur.

Hari ni saya masak juga Ayam Masak Sambal dengan Serai. Sedap! Kakak saya selalu masak ayam serai ni, tapi dia masak cara lain, dia guna lada kecil, saya? guna lada kering. Hahaha.. Pun boleyy... 

Hari ni hari Jumaat kan? jadi, solat Jumaat semua!!! eyh, tak semua.. wajib ke atas lelaki tetapi tidak ke atas wanita kan? Kalau kat Malaysia ni takde lagi wanita pergi solat jumaat tapi kat Mekah ada. Kan? nak-nak musim Haji ni... sebab sana ikut mazhab lain. Kita pulak, rasanya, takyah lah buat wahai wanita ye. Janggal sikit. 

Okay lah, nak bersiap dah ni, waktu masuk cepat.

Assalamualaikum WBT

p/s: kalau lapar lagi kang, nak makan bubur nasi.
p/s: saje je guna nama Kak Ton, padahal Kak Ton takde pun masak bubur nasi.

2 comments:

  1. Salam..
    Tumpang mencelah...sekadar berkongsi..saya ada nampak wanita solat Jumaat di Kota Kinabalu..ramai juga yang solat termasuk murid2 sekolah yang perempuan...kebetulan saya "cuti" solat hari tu..so,xdapat la saya joint..saya hanya temankan tukang jaga kasut untuk jemaah wanita..sementara menantikan rakan2 lelaki solat Jumaat...

    ReplyDelete
  2. Anon: terima kasih atas perkongsian terbuka, terima kasih. Maaf, saya tidak tahu yang di Kota Kinabalu ada... thanks.

    ReplyDelete