Nuffnang Ads

Sunday, October 20, 2013

Teh Hijau Mampu Untuk Memperbaiki Kehidupan.

Assalamualaikum WBT,

Early dinner is the best ever. Kalau lapar di tengah malam, jangan malu-malu minum air masak yer dan dalam case saya, saya minum air teh hijau. Takde la sedap sangat tapi okay la, niat untuk kesihatan kan.

Maaflah, saya tak jumpa lak artikel sal Teh Hijau ni dalam bahasa Melayu, yang ada hanyalah dalam bahasa Indonesia. Fuh, kesedihan melampau, takdelah saya nak faham bahasa Indonesia kan, takde lah sampai tak boleh baca, tapi ada permasalahan lah nak bacanya. Ohhh.. memang tak lah, so, I looked for English articles, lagi senang. Hahaha... 

So, I found a few amazing facts on green tea. I love it. Most of all, it helps burn fat! haaa.. camne tu? Ia membantu untuk membakar lemak!!! waaahhhh.. kehebatan melampaui batas pergaulan manusia sejagat. Dalam proses menurunkan berat badan ini, terjumpa pulak fakta hebat seantero dunia alam maya yang mengatakan teh hijau mampu membantu membakar lemak! well.. dengan exercises lah kan... *takpe,saya exercise..ada buat.. 200 extra calories everyday. Haaa. camne tu? camne? cuba cakap!!! camne...so, I stick to this amazing tea. 

Banyak lagi kehebatan teh hijau ni, kalau nak baca, baca kat sini. Dailymail UK. Okay, saya tahu, teh hijau memang bukan budaya kita, tapi kalau nak mencuba untuk kesihatan, takde salahnya, lagipun, teh hijau ni bukan mahal sangat pun, cubalah dulu, tapi jangan lah letak gula, tapi kalau tak tahan, letak lah sikit okay? Tapi, janganlah banyak sangat... tak mencapai pulak objectivenya kan? gitu...

Jadi, I have a very long way to go in reducing my freaking fats. Yup, so, nanti nak beli kasut untuk joging dan dah ada kawan untuk joging, sepupu saya. Dia baru je balik dari Kelanta, *habis belajar, so, okay lah kan. Janji dapat stamina untuk mengurangkan berat badan. lagipun dah minum teh hijau, membantu dalam membakar lemak gitu!!! huahuahua..

dah lah, nak kemas bilik. *ini je lah keje saya..

Assalamualaikum WBT

p/s: bilik bersepah kena kemas wehhh!!

2 comments:

  1. nak kena cuba ni mana tau boleh turun 10 kg haha...

    ReplyDelete
  2. Nik Azidah : thanks sebab baca blog saya. Iya la kan? Mana tahu kan...

    ReplyDelete