Nuffnang Ads

Sunday, October 27, 2013

Wanita Ibarat KEK, ROTI atau DONUT??

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Sihat tak? 

Baik, tadi sedang saya dinner, mak saya tengok tv, dan ada dialog dalam tv tu, rancangan memasak, ia berbunyi begini,

"Gebu betul kek kita, sedap ke agaknya ye?"

Saya memang takde lain dah fikirnya, hahahha.. maaf lah, mungkin sesetengah orang fikir benda yang betul-betul tersurat, tetapi ada banyak maksud tersirat dalam dialog itu. Tapi takkan la saya nak huraikan dengan panjang lebar lak kan, taknak la saya... hehee..lain kali lah kot.
Tapi, saya pernah baca satu kenyataan lah, sebagai wanita, nak jadi apa, ROTI atau KEK *ibarat lah.. dalam kenyataan yang saya baca tu, 


kalau KEK, ia cantik di luar tetapi biasa-biasa *kadang-kadang tak sedap di dalam. Maksudnya, cantik dengan icing sugar coated or dihiasi dengan pelbagai hiasan tetapi dalamnya biasa-biasa sahaja. *tapi kek red velvet sedap apa.. tapi saya pernah makan yang masin, huhuh.. masin sangat.. tak sanggup nak telan dek non... nak muntah lagi ada. Berbalik kepada kek kita tadi tu, kalau kek camtulah, kalau diibaratkan wanita, jadi kek cam, cantik berhiasan di luar tetapi di dalam biasa-biasa je.

kalau ROTI pulak, tak berapa cantik diluar seperi kek tetapi lembut dan wangi di dalam. Camne tu? tapi mestilah kita.. *kita pulak!! hahahah... wanita mesti la nak dua-dua kan, cantik diluar macam kek dan lembut dan wangi di dalam seperti roti.

So, kita buat resepi baru nak???


Kita buat cam donut tu, kat luar kita hias cecantik, then dalam donut kan lembut. So, jadilah DONUT, jangan jadi ROTI atau KEK. hahahah..

Donut pulak.. aduh.. Doooonnnuttt!!!

Assalamualaikum WBT

p/s: nak tengok AF lak!!

2 comments: