Nuffnang Ads

Saturday, December 7, 2013

Takziah kepada Mangsa Banjir.

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua?

Salam takziah kepada mangsa banjir. 

Alhamdulillah, saya baru je lepas makan tengahari. Mak masak biasa-biasa je hari ni, mak saya masak Gulai Lemak Pucuk Ubi dengan Tulang Ikan Masin, Ayam Goreng Biasa, Rebus Kacang Botol dan Terung Telunjuk, Budu dan Peria Goreng.

Yup, I am now with bloated tummy. 

Masa makan tadi terfikir pulak, macamane lah mangsa banjir tu, dapat ke dorang makan. Hurrmmm.. kenyang ke dorang. Saya terfikir macamtu, sampai macam tu tadi. Kesian dorang kan. Huurrmmm... my thoughts are with them.

Iya lah, kira bersyukur lah kita ni dapat makan, kalau mangsa banjir tu camne lah, saya tak dapat nak berfikir. Kerisauan mereka terhadap segalanya, rumah, barangan, pakaian, tv, duit, i/c, semua lah...

Mungkin kepada yang tak kena banjir ni boleh cakap apa-apa kan, kita tak rasa. Mungkin tak rasa camtu, tapi bila rasa, macamne agaknya? Semua nak marah kan? Nak marah ke pemimpin, nak marah ke sebagainya lah... tapi itu lah, bagi mereka yang rasa, macam-macam rasa yang dorang rasa. 

Tapi apa yang kita boleh cakap adalah, bersabarlah.

Assalamualaikum WBT

p/s: HUjan tempat saya ni makin lebat, Air kampung sebelah dah naik...

No comments:

Post a Comment