Nuffnang Ads

Monday, January 20, 2014

Kempen Jom Makan Cili.

Assalamualaikum WBT,

Beberapa hari ni saya banyak sikit membaca kan, then, saya ada baca tentang makanan-makanan yang baik-baik untuk diri kita sendiri.

Sebenarnya, banyak makanan-makanan yang baik untuk kita, madu, daging kambing, ikan salmon, sayuran hijau, semua ini adalah baik untuk kita. Tapi, saya ada jumpa satu ni yang memang bagus, nak tahu apa? Meh sini saya bagi tahu...

Vitamin C ni sebenarnya amat berguna untuk tubuh badan manusia. Baca je la kat internet, banyak. Hihuuuu... Dan sebenarnyaaa..  bukan dalam oranges je ada vitamin C, nak tahu dalam apa lagi ada vitamin C???

Okay.. dalam betik ada vitamin C dan bell peppers.. dalam cili padi yang kita makan tu pun ada vitamin C, sooo!!! lepas ni, mintak pedas-pedas tau, tapi jangan la sampai menyakitkan perut... kan? hihu.. kalau perut tak tahan, payah wehhh...

Assalamualaikum WBT

p/s: Kempen Jom Makan Cili.













Vitamin C is an essential nutrient required by the body for the development and maintenance of scar tissue, blood vessels, and cartilage. Vitamin C is also necessary for creating ATP, dopamine, peptide hormones, and tyrosine. As a powerful antioxidant, vitamin C helps lessen oxidative stress to the body and is thought to lower cancer risk.
Read more at http://www.healthaliciousness.com/articles/vitamin-C.php#PZMyxX6aJzMkOU5r.99
Vitamin C is an essential nutrient required by the body for the development and maintenance of scar tissue, blood vessels, and cartilage. Vitamin C is also necessary for creating ATP, dopamine, peptide hormones, and tyrosine. As a powerful antioxidant, vitamin C helps lessen oxidative stress to the body and is thought to lower cancer risk.
Read more at http://www.healthaliciousness.com/articles/vitam

No comments:

Post a Comment