Nuffnang Ads

Saturday, January 18, 2014

Minum AIR banyak untuk elak penyakit!

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar dan salam hujung minggu semua. Mesti semua sihat kan? Alhamdulillah, apa-apa pun kita semua kena minum banyak air. Sekarang saya baru tahu kepada air amat penting bagi badan manusia. Kita kena minum banyak sebab, ia mampu menyingkirkan segala toksin-toksin dalam badan kita supaya kita menjadi sihat. Okay, sesetengah daripada kita kata,

"alaaa.. malas la minum air aje, kadang-kadang tak haus, camne nak minum air. berliter-liter lak tu kena minum, memang susah lah".

Pernah tengok orang chinese tak? Dorang daripada kecil diasuh supaya bawak air ke sekolah kan? Kecil-kecil botol air dah ditangan, kita? Takdenye... huhu.. itu yang sememangnya kita tahu kan? Tapi cuba tengok lak kat tempat keja, cuma botol air lebih cantik lah, tapi iya, tak semua bawak botol air ke tempat kerja or sekolah tapi kebanyakkannya bawak botol air kan? Itu adalah salah satu perkara yang kita sendiri boleh ambil, lagipun, benda baik bukan? Tak salah rasanya, sebab apa, ia keperluan kesihatan, kalau kita tak minum banyak air, banyak masalah kesihatan yang mungkin kita akan dapat. Kulit kering, bibir kering dan lain-lain lagi.

Baiklah, ada sebab jugak saya minum air banyak ni, saya ada banyak kalau ingin mengelakkan pelbagai penyakit, minum air masak banyak-banyak, jadi segala toksin dalam badan akan dibuang. hihu... camtulah.. suspect gout kan..kenalah minum banyak air.. tak nak makan ubat!!! tak nakkkk...

dah lah, saya ada terfikir nak post something yang agak berat untuk malam ni nanti, tapi tengok lah dulu camne, nak kena compose dulu.

Assalamualaikum WBT

p/s: pening dengan politik Malaysia. Pening.
 

No comments:

Post a Comment