Nuffnang Ads

Friday, May 16, 2014

Anjing Mati Di Panah. Kesian.

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Maaflah jarang update entry, sibuk sikit... banyak benda kena settle... hehe..

So, memandangkan ada line ni, saya kat KL ni, ada wedding, hihu... nenanti saya update fasal tu.

Tapi ni nak kasitahu fasal anjing bernama Briana yang ditembak guna panah oleh seorang orang lelaki tua.

Maaf, saya tiada di tempat kejadian, dengar-dengar camtu je. Secara jujurnya, kalau bab anjing ni, saya pun takut. Iyaa la..ia berbahaya sebenarnya, cuma, pak cik tu takyah la sampai nam memanah-manah bagai, fefeling zaman dulukala ke? Halau je tak boleh? Dan lagi satu, owner dia. Owner dia mana?

Dengar kata ada aktivis yang nak ambil tindakan atas kematian Briana. Amiklah, tapi jangan lupa charge yang sama atas owner tu, sebab kalau owner tu tak biarkan sahaja Briana berjalan or maybe tersesat, benda ni takkan terjadi.

Jadi! Memelihara haiwan ni sebenarnya besar tanggungjawab, saya pun ada memelihara haiwan. Saya pelihara ayam, ingat senang, cuma ayam ni takde la garang macam anjing. Takde la dia nak menerkam ke apa ke.

Memelihara haiwan macam anjing dan kucing, terutama anjing memerlukan perhatian yang khusus. Terutamanya kalau berada di kawasan perumahan. Memang kena jaga. Pernah sekali kat tempat perumahan anjing serang kanak-kanak yang masuk berita dulu, ingat tak? Kalau budak tu meninggal camne? Nak salahkan anjing, anjing tu takde akal.

Tuannya la yang salahkan? Kenapa put anjing tu tak bertali. Ni kat Bangsar ni, anjing besar-besar, German Shepherd, Rotwiler, serun tengok. Tapi saya duduk dalam rumah je la, nak keluar takut sebab kadang-kadang ada yang bawak anjing bersiar-siar. Keluar kang takut jugak diserang, buat berani kang  takut digigit. Bahaya woo..

Pokok pangkal, nak pelihaa anjing boleh, ikutlah, tapi SILA JAGA!

Assalamualaikum wbt.

P/s: rehat jap.

1 comment:

  1. saya baru je tengok fb. ada org updates news katanya org tua tu panah sbb anak die kene serang dgn anjing tu.teruk anak die..kene balut satu kepala.x sanggup tgk budak kecik tu..sedih...wallahua'lam..

    ReplyDelete