Nuffnang Ads

Saturday, May 10, 2014

Dikeji Di Hypermarket!! Sampah!

Assalamualaikum WBT,

Talking about transformation!!
 
Apa khabar semua? mesti semua sihat kan? ke kekenyangan? maklumlah, mesti ada orang kahwin hari Sabtu tadi kan... takpe-takpe, kalau kenyang, duduk-duduk dulu, then baru buat kerja lain.

Ni ada benda nak cerita ni, tadi saya pergi ke Hypermarket di tempat saya ni, hari ada kenduri kan, then pakai jubah, jubah tu adalah cam fashion yang diapplied untuk mengikut citarasa saya yang vogue gitu, katanya kan.

Nak dijadikan cerita, terserempak lah dengan sorang budak dalam troli dengan ditolak oleh ayahnya yang boleh dikatakan bangang serta kurang hajar nak mampus. Begini situasinya,

Sedang saya berjalan-jalan mencari shampoo, ada seorang budak duduk dalam troli sambil ditolah oleh ayahnya.  Saya terpandang akan budak tu, then budak tu pun pandang jugak saya, then dia cakap,

"nak tu..."*sambil menunjuk ke arah saya.

Nak rasa delighted, jauh sangat lah kan, dia ingat saya ni apa?

Then ayah dia jawab,

"nak apa? Tumbuk?"

Disgusting dengan perangai ayahnya yang macam bangang, lalu mulut lancang ini menjawab sambil menjeling ke arah ayahnya itu,

"Gila!"

Nasib baik ingat video yang ditunjukkan oleh Nadhirah tu, kalau tidak mungkin saya sudah bertumbuk dengan ayah budak tersebut, mungkin sekarang ayah budak tersebut sudah kenyang makan shampoo dan deodorant yang saya ambil berada di tangan saya. Mungkin lah, tapi nasib baik tak jadi apa-apa.

Agaknya kalau camni badan saya,
ada ke orang nak keji kan???

Moral of the story,

Kalau ayahnya bangang serta mempunyai perangai macam 100 ekor setan, secara tidak langsung, anaknya pulak bertambahlah kebangangannya serta bila besar nanti, juga akan berperangai seperti setan tapi yang hebatnya bukan 100 tetapi mungkin 300 ratus ekor. Jadi, jangan tunjuk kebangangan anda di public, kalau nak tunjuk, tunjuk dirumah, takpe. Takpe bersifat hipokrit sedikit sebab kadang-kadang, bila kita baik di luar ni, secara tak langsung perangai baik di luar rumah tu akan terbawa-bawa ke dalam rumah. 

Jadi, jangan kutuk orang depan anak sendiri, kalau depan kawan-kawan takpe, hahahaha!!! sebab anak awak harta awak, pelaburan awak. gitu! hahaha...

Assalamualaikum WBT

p/s: nak mencarut bagai, tapi fikir jugaklah... ini sehabis baik dah ni. dan saya juga doakan anak dia nanti tidak mencontohi perangai bangang ayahnya, in shaa Allah. Amin.

6 comments:

  1. Kadang2 rasa pelik bila ada parents yg ckp lbh kurang je ngn anak2, tapi expect anak jd baik dan tak melawan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan! entah la, kadang-kadang mereka mengharapkan pokok berbuah baik, tapi baja tidak diletak. rasa? camne?

      Delete
    2. Dia letak baja, tapi cap tengkorak la..haha

      Delete
    3. Baja? cap tengkorak? hahaha..kelas kakak! takut titew...

      Delete
  2. Replies
    1. sabar lah ni...hahaha...kalau tak sabar, mungkin aku dah masih jel dah.. hahaha

      Delete