Nuffnang Ads

Tuesday, May 27, 2014

Minggu Epic 26 Mei - 1 Jun 2014.

Assalamualaikum WBT,


 Kalau sebut Terengganu, ingat sotong celup tepung...

Apa khabar? Minggu ni memang minggu epic hebat, mari saya cerita sikit..

1. Isnin, saya pergi interview di Pejabat Agama Islam Raub, Pahang. Jawatan apa? Jawatan Guru Sekolah Menengah Agama (SMA), Guru Umum. Alhamdulillah, segalanya berjalan lancar. Memula tu saya rasa macam, 

"what the heck I am doing here?"

Macam-macam pertanyaan yang saya tanya pada diri sendiri, itu la... ini lah... then bila nampak pulak Ustaz Suhaimi yang dari Sekolah Menengah Agama Dong tu, lagi lah hati berdebar-debar, saya ada sejarah pendek yang agak kurang senang lah, bukan apa, hal aritu tu, yang sepupu saya tu... hahaha.. gugup nak mampus yooo... seyes! Then bila dah masuk, alhamdulillah, segalanya berjalan as planned. Lagipun, saya memang jarang nak cakap dengan fellow candidates, cuma sebelum masuk tu saya ada cakap dengan kenalan, muda setahun saya, sama sekolah agama dulu, so, takde hal lah... hahaha.. yang lain ni, ramai wanita, macamne? Saya boleh je, cuma tu lah, takut dorang malu je lah, maklumlah, handsome.! hahahha. sekian! hahahahahhaha..

2. After interview, balik, then pergi melawat bapa saudara sakit di Bentong. Jauh gak lah, tapi bapa saudara kan, kenalah tengok. Alhamdulillah, masa saya pergi dengan ayah saya, pak sedara saya takde pape, cuma dia kurus sungguh lah. berbeza dengan beberapa tahun dulu. Semoga Abah cepat sembuh. Amin.

3. Hari ni! Selasa, dapat lak tugasan kena memasak untuk kursus RISDA kat Kampung Jenud ni.. saya? masak? helok sikit yea.. saya memang pandai lah masak ni, nak cakap hebat, takde lah, tapi kalau setakat nak membesarkan diri sendiri tu, boleh sangat, dan jugak membesarkan diri orang lain, seharusnya boleh sangatttt... hahahha.. Apa yang dimasak? saya masak kuah untuk Ayam Masak Merah, kuah sedap wehhh.. sumpah sedap. hahahah..kelas, ala-ala catering kaw teow dah!!! huyu... lauk lain? Gulai Lemak Nangka dengan Ikan Masin, Sayur Kangkung, Kangkung Rebus, Sambal Belacan, Nasi Putih... dap dap!!

4. Petang ni, saya main Badminton! lama sungguh tak main wehh.. hampir 3 tahun.. ya Ampun... Ive still got the moves darling.. still got... hahahaha.. seronok main tadi. Walaupun main dengan kanak-kanak, terserlah lah kekanak-kanakkan saya sendiri. Ala-ala fefeling anak-anak manja 17 tahun gitu... hahaha.. anak mak wehhh.. biasa lah.. dan anak ayah jugak. hihu.. manja uols!! manjaaaa...

5. Esok? esok planned nak pergi mengutip getah sebab mak ajak pergi. Okay lah, pergi lah, biasa je lahhh... hehe..dapat duit..hehehe..

6. Khamis? 29 Mei 2014, saya nak ke Terengganu!!! Terengganu here I come!!! walaupun naik bus, hati tetap excited!! nak jumpa rakan-rakan kat sana! ya Allah, tak sabar sungguh, hati rasa macam melonjak-lonjak keriangan nak jumpa dorang! doakan saya ye? hehe..

Tu je lah update hebat..

Assalamualaikum WBT

p/s: Tak sabar sungguh wehhh.. prepare macam-macam ni...

2 comments:

  1. Banyak citer dlm satu entry tp bab masak tu mcm x caya je....hihihi....

    ReplyDelete