Nuffnang Ads

Sunday, June 29, 2014

Salam Ramadhan 2014/1435H Semua!!!

Assalamualaikum WBT,



Sudah masuk Ramadhan dah, iya la kalau ikut bulan Islam, lepas Asar tu dah masuk hari selepasnya walaupun ikut jam masihinya belum lagi, kan? hehe, tapi takpe la, ahlan wasahlan ya Ramadhan, berjumpa lagi kita untuk tahun ku hidup 26 tahun ni, amin, terima kasih Allah sebab bagi pinjam nyawa untuk sampai sekarang ni. Terima kasih.

Baik, esok puasa hari pertama bak kata orang tua-tua, Puasa Tua, maknanya hari pertama lah... hehehe.. kreatif kan? Tapi walaupun puasanya esok, malam ni tadi dah Terawikh, alhamdulillah, saya pun sempat mengerjakan Terawikh.

Jujur cakap lah, tahun-tahun sebelum ni, memang takde lah nak pergi awal-awal ni, sebab, sebab kononnya nak tengok tv, cadbury sangat alasan kan? Tapi setelah meningkat dewasa, hati dan minda seolah sudah seiring, sebab Astro kan boleh ada ulangan, so, tengok je la bebila, lagipun, internet ada, tengok je lah... gitu. kan? 

Okay, datangnya Ramadhan, ia membuka seribu jenis pintu, pintu rahmat, pintu pengampunan, pintu tarbiah, pintu iman, pintu bisnes. Yes, yang pintu-pintu lain tu memang selalu kita dengar kalau dari penceramah mana-mana kan? Tapi pintu last tu memang jarang penceramah cakap, Pintu Bisnes. hehe... ramai usahawan kuih akan memulakan perniagaan, saya dengan akak pun ada buat juga, in shaa Allah. hehehe... 

Tapi kami tak mula esok, gilos? kami akan mula hari Isnin, in shaa Allah, jikalau tiada aral melintang, Isnin kami mula. Menu apa? Tu la, kena tukar-tukar jugak, takley menu sama, rugi. hehehe... Nanti lah bincang balik dengan akak saya. Nanti ada la live update Bazaar Ramadhan, lama sungguh dah saya nak buat, tak dapat-dapat nak buat update bazaar Ramadhan ni. haish!!!... banyak sungguh halangannya.., takpe, kali saya akan cuba buat lagi... cuba dan terus mencubaaa... dan Diari Ramadhan Akmal 2014 pun akan cuba dibuat, in shaa Allah, post apa? Gambar makanan lahhh ke? hahahahha

Jadi, untuk bulan Ramadhan ni, marilah kita penuhkan dengan ibadah, amin. Takyah susah-susah pun, kalau tak nak beria-ria sangat, baca je Yassin sekali selepas solat, kan? hehehe... saya nak cuba amalkan itu, semoga ia berkekalan. Amin. Saya pun bukan baik sangat, dosa berlambak, jadi, at least cuba berubah kan?

Dah lah, pagi kan nak sahur, lauk korang apa? Saya selalunya minum je, tapi entahlah pagi karang, tetiba perut lapar, mana tahu kan? hahahha..

 Salam Ramadhan Dari Sayaaa!!! 

Assalamualaikum WBT

p/s: Selamat Datang Ramadhan!!!

No comments:

Post a Comment