Nuffnang Ads

Wednesday, July 2, 2014

Diari Ramadhan Akmal : Edisi Bazaar Ramadhan Kuala Lipis Bandar Lama.

Assalamualaikum WBT,

Seperti yang saya janjikan, walaupun tak live update sebab line tak kuat, saya post jugak lah ni... 

Baik, semalam saya pergi ke Bazaar Ramadhan Kuala Lipis Bandar Lama. Memang makanan kat situ banyak yang hamattt lahhhh... serious. Macam-macam ada, dari masakan tradisional ke masakan yang saya sendiri tak tau... saya ada dua je gambar yang boleh dipostkan.. bukan apa, saya malu nak ambil gambar dorang, kang ingat apa lak... hahahahha... 



Tak membantu pun kan? Saya takde bawak camera sebab tu lah kot.. hahaha. bawak phone je, so sebab tu cam memalu sikit.. hahahhaha... dah, takpe je kot kan? Tapi dapat tengok betapa ramainya manusia, dah la panas tapi alhamdulillah, okay je, takde beli makanan banyak sangat pun, sekadar menjamu mata je... hehehe..

Kalau kat Bazaar Ramadhan Lipis ni, memang banyak makanan yang best-best, antaranya adalah Rendang, Gulai Asam Tempoyak Ikan Patin, Gulai Asam Tempoyak Ikan Jelawat, Nasi Kerabu, Air Tebu, Air Kelapa, memang banyak lah, kalau korang ada masa, kot-kot la terbaca blog saya ni, then ada kat Lipis, ha.. try la pergi, banyak makanan woiii....

Assalamualaikum WBT

p/s: ni sekarang mak saya tengah masak Gulai Asam Tempoyak Tulang dengan daun cemomoi. Kecur air liur saya!!!!

2 comments:

  1. Buah cemomoi tu buah apa....amik la gambar nk tgok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daun cemomoi kak.. nanti saya postkan kat sini...btw, daun dia cam daun kunyit je, tapi bau dia tak mcm daun kunyit.. bau dia sedikit busuk tapi dah jadi gulai asam tempoyak..sedap!!! hahaha

      Delete