Nuffnang Ads

Tuesday, July 22, 2014

Kad Pengenalan Hilang???

Assalamualaikum WBT,

ya Allah, baru je tadi tersedar yang kad pengenalan saya hilang. Alhamdulillah, saya dah buat kad baru dengan bayaran RM110.00 tapi banyak pertanyaan dalam diri saya pulak.

Tadi dah buat kad pengenalan kat Pejabat Pendaftaran Raub, then saya tanya kepada pegawai yang bertugas.

"kalau hilang, hilanglah ye? Tapi kalau orang jumpa dan guna kad pengenalan tu macamne?"

Pertanyaan saya.

Dia jawab,

"kalau hilang memang tak boleh nak buat apa lah, cuma kita bukan ada cip yang mampu detect kad pengenalan yang hilang tu".

Saya tanya lagi,

"Jadi, kalau ada orang jahat jumpa kat pengenalan saya yang lama tu then guna identiti saya macamne?"

Dia jawab,

"emm.. macamane nak cakap ye... hurm... tu lah, susah jugak la kan macamtu".

Pening jap?

Then buat kad pengenalan, bayar shoot to KL. Lupakan sekejap.

Ni ingat balik. Pening.

Assalamualaikum WBT

p/s: macamne??? nak kena lapor kan KDN ke? Ke camne? 

No comments:

Post a Comment