Nuffnang Ads

Sunday, July 27, 2014

Menangkah kita, sedangkan mereka masih berjuang?

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Mesti semua sihat kan? Kalau sihat, alhamdulillah, amin. Baiklah, seperti yang kita semua tahu, Isnin adalah hari Raya, ada beberapa tradisi yang selalu kami lakukan kalau hari raya ni pun. Contohnya, esok, pepagi kami akan berkumpul, makan-makan then akan berangkat ke tanah perkuburan untuk bertahlil arwah dan sedekahkan doa kepada mereka yang telah tiada.

Akhir tahun 2013 dan 2014 ni memang banyak perkara yang menduga hati dan perasaan keluarga kami pun, tapi takpe lah, semua tu adalah dugaan, lagipun, kalau nak dibandingkan dengan dugaan orang lain, apalah sangat pun, dorang lagi hebat dugaannya, kan? Anak, isteri, suami, sanak saudara meninggal dunia dalam pesawat, kehilangan pesawat, memang dugaan paling hebat bagi mereka, sumpah saya tidak terbayang apa yang mereka hendak lakukan di hari-hari kebesaran begini.

Jikalau itu di Malaysia, di Palestine, Semenanjung Gaza, dimana mereka di bom, kanak-kanak, orang tua, wanita dibunuh dengan kejam oleh Regim Zionist, apakah mereka ada rasa untuk menyambut kemenangan sedangkan mereka masih berjuang? 

Agama Islam atau tidak, membunuh adalah satu kesalahan sebenarnya, tapi tu lah, manusia kan? Saya pun terasa sedih sebab ada jugak berita orang Kristian yang dirogol, Ya Allah, manusia kan? walaupun berlainan agama, tetap ia benda yang salah. Please, it religion is the problem, then put it aside for a moment, care about the HUMANITY. Okay?

Please, save people. #stopkilling #savegaza #savepalestine 

Assalamualaikum WBT

P/s: hurmmm..cuba untuk bersederhana dalam beraya... 

No comments:

Post a Comment