Nuffnang Ads

Monday, November 17, 2014

Kuah Yong Tau Foo sedap!

Assalamualaikum wbt.

Ada ke yang teringin nak makan yong tau fu tapi rasa macam,

'Macamne aku nak buat kuah dia?'

Or,

'Gilakah? Kuah dia complicated lah nak buat...'

Or

'Alaaa.. aah la sedap jugak kalau buat sendiri, tapi..kuah dia camneee?'

Haaaa....worry no more, all you need it love. Eh? Takde2... need love juga la sebab nak buat tu kena ada love, kalau takde love, camne nak makan kan?

Therefore, tadi saya pergi post office ada hal kat Bangsar ni then menapak saya ke Bangsar Village Grocer dannn.. saya nampak kuah yong tau fu yg coklat gelap dan merah tu. Sedap wehh.. saya beli those kuah pastu all the isi-isi untuk direbus. Saya panaskan periuk dan saya rebuskan sendiri all those isi-isi tu.

Then kangkung lah.. bagai-bagai lah. Cuma takde sotong je, kalau ada sotong.. fuhhhh... sedap2!!!

Korang? Saya jap lagi nak masak lak... tak tau nak masak apakah... hahaha.. but for now, jamulah mata anda dengan yong tau fu buatan rumah.

Okay?

Assalamualaikum wbt

P/s: murah je kuah dia rm1.90 dalam bekas kecik tu...

4 comments:

  1. Kalo yang tau fu yang sedap ada dekat pasar malam area Kampung Raja Besut. Owh dekat Muar pun best, unik sebab dia pakai kuah sup ala-ala steamboat. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh begitu...kan? Sedap kan yong tau foo..thanks komen.

      Delete
  2. haha..terliur pulak tengok.
    dah la belom dinner lagi ni

    ReplyDelete