Nuffnang Ads

Wednesday, January 14, 2015

Bila Jarum Penimbang Hancurkan Impian Anda.

Assalamualaikum WBT,

Haaa... bila kita rasa kita kurus, tapi kenonnya dengan efforts yang kita buat sudah memadai untuk kita rasa diri kita kurus, namun, segalanya berkecai, dream crashed oleh jarum penimbang yang lebih kecil dari kelingking kita sendiri.

Itu adalah introduction kepada tajuk entry hari ni. well, at least, kali ini la kan...

Malas nak cerita bagai-bagai fasal details berat badan bagai, cukup lah saya katakan yang berat saya adalah lebih daripada normal. hahaha.. like 30-40 kilos from normal weight. Apa normal weights saya? Haaa.. kalau korang tau details, ni habis lah saya wehh.. tak nak..keep guessing. hahaha...

Apa-apa pun, kadang-kadang kita memang tak puas hati kan? Maklum kita manusia, mana pernah berpuashati dengan macam-macam yang ada walaupun kita ada macam-macam. Nampak tak betapa kemas simpulan ayat tuh... nampak takkkk? haha... 

Yang tinggi nak rendah sikit, yang rendah nak tinggi sikit, yang kurus nak gemuk sikit, yang gemuk nak kurus BANYAK! hahahah... macam saya, yang gemuk nak kurus banyak. Saya ada dapat tips yang kalau nak have flat tummy kena buat sit ups sampai 1000 kali. 500 kali pagi, 500 kali petang or malam. 

Takke kematut hotak jhap? 1000 kot... 1000. SERIBU. Dorang kata, takpe la, cukup setahun buat sit ups, mesti dapat six packs... macam saya cakap tadi la... bukan tak boleh nak buat 1000 tu... cuma, aritu saya buat 100 kali pun tak rasa tercramped perut. hahaha.... 

Cramped sungguh tau... bukan main-main tau!!! Sakit perut.. tapi bila dah sakit tu, stop lah.... sebab malam kan.... malas la nak beria-ria.... then esoknya..bersin pun sakit perut..hihu... 

tapi apa-apa pun, saya dah start cam jog sikit-sikit. gitu ar.. takde la nak kuat2.. kaki masih dalam keadaan gitu2 kan.. tak nak arh... huhu...

Assalamualaikum WBT,

p/s: camne nak kurus cepat.. ahhahaha...

1 comment:

  1. Hahaha klu LM disuruh jogging xde la.

    Ingat lg sblm peknen ni dulu diet giler senam beriya2 pun payah nk capai berat yg diidam. Tup2 terpaksa diet atkins sebulan. Dari 58 turun ke 52 tup2 hamil la pulak. Haish

    ReplyDelete