Nuffnang Ads

Thursday, January 1, 2015

Diet Sayuran!!!

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar di 1st January 2015? Apa resolutions anda for this year? 2015? Mesti korang ada azam yang belum dicapai dan dipanjang ke tahun 2015. Saya pun ada, tapi resolution saya ni dah start almost two weeks dah. Saya start minum vege juice! yes, saya tweet about this, tapi not so much on other social media, bukan apa, selagi tak dapat result yang bagus, malas la saya nak post apa-apa kan?

And now dah minggu ke 3 saya mengamalkan Jus Sayuran ni, yang uniknya tentang jus ini, saya bukan hanya minum airnya, tetapi bila saya blend the veggies, saya minum sekali dengan serat-serat yang ada. Ia memang mengenyangkan. Rasa? Hello, siapa suka sayur kan? At least sayur yang dimasak, inikan pulak sayur yang dikisar dan dibuat untuk minuman, honestly, memang takde orang suka, tetapi, veggies yang saya blended adalah timun, lobak merah dan celery with a little bit of limau nipis.

Secara jujurnya, ia memang tak sedap langsung pada kali pertama saya minum, tetapi, bila sudah lama, tekak ni agaknya rasa dah okay dengan rasanya yang tak sedap tu. Lama-lama okay lah, sedap! who knows kan? I kind of like the taste, no kidding. 

Saya takde letak gula or anything, sebab to me, rasa carrot tu dah okay for taste and plus, kalau kita blend cucumber, the taste is almost like watermelon. Yes, nak lagi rasa, blend cucumber je, lagi lah best, tapi kena letak gula lah... baru okay sikit... ia mampu untuk  dijadikan penyejuk badan.

alhamdulillah, saya pun ada buat sedikit exercise dan secara jujurnya, ada merasakan badan saya sedikit ringan dan in shaa Allah, later today, saya akan timbang my weight and see how it goes, kalau ada berkurangan, of course saya akan teruskan, dan kalau tidak turun jugak, saya akan teruskan jugak.. hahahha.. apa guna timbang kalau camtu? ia digunakan untuk dijadikan motivasi... hahaha...

Assalamualaikum WBT

p/s: breakfast is important.

1 comment:

  1. saya pun minat wt veggie n fruit juice..blend je pakai shake n take..tapi saya tak letak gula..gula tak elok utk badan sebenarnya..apa kata awk cuba buat air pakai stevia sweetener?? gula dari daun2 asli xde bahan campuran :)

    brminat kalau beh tgk FB sy Nurazreen Abdullah atau call sy di 013-3571987

    ReplyDelete