Nuffnang Ads

Monday, February 9, 2015

Mentor Legend : Separuh Akhir Pertama. Azmil Hebat!

Assalamualaikum WBT,

Mungkin sedikit terlewat untuk update fasal Mentor Legend yang dipersembahkan setiap hari Ahad. Mentor Legend adalah seperti juga Mentor biasa cuma, kali ini, mentor-mentor adalah legend-legend yang pernah mendidik protege-protege menjadi somebody in the past la. Macam Mas Idayu dengan anak didiknya Black, Amy Search dengan Fiq dan berbagai lagilah pencapaian mereka.

Mentor yang terdiri daripada Amy Search, Ajai, Dayang Nurfaizah, Ella, Mas Idayu dan Zainal Abidin berentap dengan menyiapsiagakan protege-protege pilihan mereka untuk berkilau dalam arena seni suara tanah air.

Sarah, Fahmie, Azmil, Aina, Tuah dan Nadeera adalah protege-protege kepada semua mentor yang disebutkan diatas. Berbekalkan vokal yang mantap dan persembahan saban minggu yang menjadi sebutan, peluang mereka adalah sama. Namun, pada dua minggu lepas, Aina dan Tuah tersingkir daripada merebut tempat ke finale.

Namun, pihak produksi memutuskan untuk menyerap kembali Aina dan Tuah dan sekali lagi mereka berpeluang untuk merebut peluang ke Finale Mentor Legend.

Jadi, semalam, 8 Februari menyaksikan mereka berentap untuk Separuh Akhir Pertama dan ia telah dijuarai oleh Azmil dengan Mentornya Dayang Nurfaizah. Berikut adalah senarai lagu medley yang dipersembahkan oleh mereka,

Azmil : Pupus dan Sephia
Sarah : I Am Telling You I'm Not Going, I Have Nothing dan Asmaradana
Aina :  Berhenti Berharap, We Will Rock You dan Fighter
Fahmie : I Surrender dan Tiada Lagi
Tuah : Romancinta dan Rock Like A Hurricane
Nadeera : Sempurna dan Bring Me To Life

Masing-masing membawakan lagu dengan baik. Maaf, saya tak dapat full list lagu untuk dipaparkan di sini. Later on, saya akan update kembali list-list lagu serta pendapat saya sebagai seorang pendengar lagu sebab mentor-mentor dan protege-protege kena dengar pendapat seperti saya selaku pendengar, kan?

Okay la semua... nantikan entry pendapat saya tentang persembahan protege-protege Mentor Legend tak lama lagiiii... :)

Assalamualaikum WBT

p/s:Updated!

No comments:

Post a Comment