Nuffnang Ads

Friday, February 13, 2015

Suka Berkaraoke?

Assalamualaikum WBT,

Saya ni kalau bab menyanyi, saya memang suka sebenarnya tapi cuma kadang-kadang saya tak suka dengar suara saya, recorded. Haha... 

My first singing competition adalah masa tahun bila tah, 2009 kot, fefeling sangat! sebab kat kampung saya ni ada pertandingan nyanyian masa tu, Karaoke Informasi kejadah hape.. hahaha.. saya fefeling suara sedap lantak nyanyi lagu Anuar Zain masa tu, *felinggg... hahaha... 

Daftar pun free, makanya tayah bayar lah kan... daftar, then daftar lagu bagai, lagu Anuar Zain, Keabadian Cinta kauuuu... *felinggg... hahaha.. masa tu memang nyanyi kat dalam bilik je, tetiba dapat semangat konon nak nyanyi depan khalayak ramai... walaupun orang kampung je kan, #villagepeople tetap malu. 

Saya ni memang pemalu pun. Memang pemalu uolsss... luls.

Then, start je lagu, terus pandang atas, amik mood then nyanyi! Tup tup, lagu dah habis. hahaha...ke-over-an sangat kan? Then turun, ada la orang tepuk bagai. Then orang cakap sedap. Saya ni jenis memang tak confident pun kalau ada yang cakap saya nyanyi best, rasa nak tampar2 manje je... hahaha.. over kan? 

Saya ada je nyanyi acapella camtu, recorded dalam tepon. Kedengaran okay lah jugak, takde la sesedap DCT, Ziana Zain ke.. or paling worse, Yana Samsudin, tapi takde masalah lah... hahaha...

Then tadi saya pergi lagi berkaraoke kat satu tempat kat kampung saya ni. Fefeling lagi, nasib baik tak nyanyi lagu Zeton Semeon dek... saya nyanyi lagu yang dorang pasang je, lagipun, nenanti esok, kalau takde apa-apa mungkin pergi lagi lah kot.. kan? hehe...

Tadi nyanyi lagu Dua Insan... saya ni kalau ada music macam payah sikit sebab certain music made with the singer's key kan... saya ni sebenarnya memiliki suara yang rendah kalau tak silap lah, then kalau nak tinggi pun guna falsetto. Ahaha.. mungkin nanti nak try bawak lagu Amy Search lah.. takpun Ziana Zain...kau raseee?

Tapi apa-apa pun, exploring your talents is good. hehe...

Assalamualaikum WBT

p/s: cantik je Ziana Zain... luvv...

2 comments: