Nuffnang Ads

Saturday, March 14, 2015

Isu Semasa : Ringgit.

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? sihat tak? Kalau anda semua sihat, alhamdulillah, saya ucapkan tahniah kerana menjaga kesihatan anda dengan baik sekali...

Saya minta maaf sangat-sangat sebab tak update entry for these past two days, takde line weh... susah sikit. Ada problem, so, saya decided untuk take a short rest dari update entry. Jadi untuk hari ini, insyaa Allah, saya akan update entry. *tengah update ni, tengah menulis ni.

Jadi, apa isu yang saya nak bawak hari ni. "Kejatuhan Ringgit".

Baik, ini yang saya baca dalam Sinar Harian haritu tapi dalam artikel tu kenyataan mereka lebih menggembirakan sebab ia membantu industri pelancongan Malaysia. Well, well, boleh eh camtu? Iya lah, mungkin ada sesetengah orang bila pelancongan asing ramai, ia lebih menampakkan tentang pemesatan industri pelancongan di Malaysia ni berkembang baik, tapi hakikatnya?

Dengan kejatuhan Ringgit, dan ada yang berpendapat bahawa Ringgi akan lebih jatuh. Wow, bayangkan kalau 1 US Dollar dah RM 3.70, kalau Pound Sterling? Takke lagi mahal,.. sebenarnya, korang tau tak implikasi kejatuhan Ringgit ni? ke korang suka Ringgi kita ni jatuh ke camne?

Tapi apa-apa pun, saya merasakan Kerajaan komited dalam cuba untuk mengelakkan daripada Ringgit terus jatuh menjunam. Dan dalam artikel tersebut, mereka memberi contoh, Indonesia. Walaupun industry pelancongan mereka berkembang pesat, namun, ia tidak memberi apa-apa faedah kepada keseluruhan rakyatnya kerana dengan apa yang dalam kita lihat, ia hanya akan memberi faedah kepada mereka yang menceburi bidang pelancongan sahaja. 

Tapi itu mungkin pendapat saya sahaja, tapi saya betul-betul percaya yang Kerajaan Malaysia akan mengubah senario ini kepada yang lebih baik! Saya percaya.

Assalamualaikum WBT

p/s: Saya akan cuba bawakan isu-isu menarik setiap pagi untuk bacaan ramai.

No comments:

Post a Comment