Nuffnang Ads

Saturday, May 9, 2015

Eh, Awak Pandai Jahit eh?

Assalamualaikum WBT<

Ada yang tanya, 
 
Ni anak sedara saya eh, Dia masih ada ibu bapa,
harap maklum. hahaha...


"Eh, akmal, awak pandai jahit baju ke?"

Nak kata pandai sangat tu, menipu sangat! saya masih muda, hijau lagi dalam bidang ni, tapi alhamdulillah, saya dikurniakan bakat oleh Allah SWT dan insyaaAllah, saya akan gunakan bakat menjahit dan beberapa lagi bakat yang ada untuk digunakan supaya dapat membantu orang ramai.

Iya, berniaga tetap berniaga, cuma, bila kita berniaga ni, kita ada sikitlah fikirkan kepada mereka yang kurang bernasib baik. Tak semua mampu beli baju mahal-mahal, oleh itu, pada mula saya membuka SSM aritu, ada saya pasang niat untuk membantu golongan kurang bernasib baik macam anak-anak yatim, tak kisah la takde mak or ayah pun, tetap mereka takde kan?

Saya ada juga terfikir, kita pandai buat baju, tak salah rasanya kita bagi sedikit kepada mereka yang memerlukan.

Jadi, insyaaAllah, kalau takde aral melintang, saya nak cuba plan something untuk saham akhirat. insyaaAllah, sekurang-kurangnya, tak kaya di sini, kaya di sana kan?

Assalamualaikum WBT

p/s: moga diizin-Nya
p/p/s: Tu baju melayu tu, saya jahitkan..

No comments:

Post a Comment