Nuffnang Ads

Saturday, June 13, 2015

Digimon Adventure Tri!! Anime terbest!!

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Kawan saya ada cakap,

"Biarpun kita menginjak dewasa, kenangan di zaman kanak-kanak tidak bole terus dibuang kerana kadang-kadang ia mengajak kita menjadi diri kita sendiri."

Yes, itu lah.. sapa eh cakap dulu, tak ingat pulak, tapi memang ada la kawan cakap cemtu... hahaha.. *padahal sendiri cakap.


Tak, kepada yang sezaman dengan saya, umur antara 23-30 tahun, mesti korang tau kehebatan zaman Digimon dahulu kan? Agumon, Gabumon, Patamon, Palmon, Tentomon, Salamon or Tailmon, Bukamon, dan Biyomon kan? The Eight Chosen Children. Ingat tak?

Masih ingat tak korang dengan Digivice yang menjadi kegilaan ramai anak-anak masa tu. Saya ingat lagi, saya beli Digi Terminal dan letakkan dalam bag bila sampai kat rumah sebab takut mak marah. hahaha!!! seriously! memang mak marah, but tu tak lama la marahnya, takkan dia nak marah anak dia yang comel lagi kiut ni kan? hahaha...



Tapi saya beli dengan duit yang saya simpan sendiri tapi malangnya, bila meningkat dewasa ni aritu *hahaha, terus lupa, kononnya nak lupakan zaman kanak-kanak lah, tapi bila macam sekarang yang betul-betul fefeling dewasa, mula lah mencari item zaman kanak-kanak. 

Harga sekarang digivice tu, Ya Tuhan.. mahalnya lahai!!! hahaha.. ni Digimon ada keluar Digivice baru sempena 15 tahun dorang, i mean tahun lepas, but tahun ni ada juga lagi lah, harga dengan separuh ribu kot.. dekatlah RM500, tapi tu lah, dia upgrade bagai. 

Siapa kata kartun hanya untuk kanak-kanak? Kalau Barbie yang memahal siap ada rumah tu takpe je kan? Tu Johnny Depp dengan Ruzaini yang Fashion Designer tu kumpul. Takde masalah, tetap lelaki. Ini kan pulak permainan elektronik yang memang ala-ala lelaki. Hahaha..

Saya memang suka digimon, even now, I have my own folder untuk digimon dan dalam telefon saya ada apps V-Pet... kau rasa? Daripada saya menghabiskan duit kepada benda yang lain yang takde guna, baik saya beli benda-benda macamtu kan? hahaha... *cover.

Okay lah... Digimon Adventure Tri akan keluar tak lama lagi, dikatakan ia seperti format movie or entah lah, episode ke hape, tapi apa-apa pun, saya tak sabar nak tengok how Japanese tackles big things as Digimon original cast. Everyone remembers them, Tai, Sora, TK, Joe, Izzy, Mimi, Kari dan Matt. Trailer dah keluar. Hai... tak sabarrrr...

Kepada peminat Digimon, jangan lupa bagitahu anak-anak anda, let them know how wonderful our lives were. Hahaha... kita main juga panjat-panjat pokok dan kita juga adalah golongan pertama diperkenalkan dengan internet dan gadgets. We are the cool ones. Yes.

Assalamualaikum WBT
 
p/s: Seronok wehhh!!! tak sabarrrr...

No comments:

Post a Comment