Nuffnang Ads

Friday, September 11, 2015

Sakit Itu Nikmat.

Assalamualaikum WBT,

Benarlah orang kata, 

"Sickness changed people forever".

Bukanlah saya cakap saya ada penyakit ke apa, cuma melalui pemerhatian lah sebab bila ada orang yang sudah tua, penyakit ni sebenarnya adalah salah satu daripada contributing factors samaada kita mendekatkan diri kepada Allah atau kita sendiri melemahkan diri kita sendiri.

Bukan apa, ramai yang berkempen untuk kesedaran itu, kesedaran ini, tapi sedarkah anda yang ia sebenarnya adalah duniawi. Bukanlah saya cakap yang salah untuk menyertai pertubuhan itu, pertubuhan ini, no tapi betterlah balance-kan antara dua. Rugi lah kan kalau dapat satu je, but better dapatkan yang akhirat tu lebih, tak gitu?

Tapi sebenarnya, sakit ini adalah satu petunjuk yang Allah sayang kita, sebagai seorang Muslim yang taat dengan ajaran-Nya, kita wajib percaya yang sakit itu adalah satu nikmat. Sebab apa? Sebab, time tu la kita tahu siapa keluarga, siapa kawan dan siapa pencipta kita. Ok?

Maaflah untuk entry kali ini ia agak berat, but tak salah sekali sekala untuk minda kita berfikir untuk kepentingan kita bersama. Gitu... tak salah nak enjoy life, tapi tanya diri sendiri, Sampai Bila? *bak tajuk entry Abang Ben Ashaari.

Tapi tu lah, kita ni manusia, mudah lupa. Bukan Melayu mudah lupa eh, itu duniawi, tapi lebih ukhrawi adalah Manusia Mudah Lupa. Lebih universal.. kan?

Itu sahajalah untuk entry malam ni, semakin tua semakin kita matang, insyaaAllah. Amin.

Assalamualaikum WBT

p/s: Berfikir tak salah sebenarnya.

No comments:

Post a Comment