Nuffnang Ads

Thursday, March 10, 2016

Happy Sunday..

Assalamualaikum wbt,

Ada beberapa orang sering mengajukan soalan kepada saya,

'Eh...awak buat apa sekarang ni? Tak kerja ke? Kawan-kawan mesti ramai yang berkerja besar kan?'

Kalau dulu-dulu soalan ni diajukan kepada saya, saya ada juga rasa sedih, iya la...rezeki Allag atur adalah berbeza.

Tapi sekarang ni, maybe sebab they were tired of asking the same stupid question, maybe la..hahaha.. saya pun kadang-kadang senyum je. Nak buat camne kan? Saya tetap ada sumber saya, tapi tidaklah masuk tiap bulan macam orang lain. :)

Tapi apa-apa pun, pesanan saya untuk bakal lepasan ijazah dan sewaktu dengannya, carilah ilmu dan selepas cari ilmu, carilah jalan untuk praktikkan ilmu yang awak ada. Bukan apa, boleh awak nak mencari kerja tapi kalau rezeki Allah aturkan kepada awak cepat dan awak dapat kerja, pergi lah... seperti saya cakap tadi, rezeki Allah kepada hambaNya, berbeza-beza.

Jadi, apa-apa pun, jadikan setiap cerita dalam apa-apa media sosial sebagai cabaran dan pengajaran. Cerita saya ni pon boleh awak ambil iktibar, kan? hehehe...

So, best of luck everyone. We need it in these times.

Assalamualaikum wbt

p/s: kalau belajar, teruskan dan kalau nak kerja, teruskan. ok?

No comments:

Post a Comment