Nuffnang Ads

Sunday, March 13, 2016

Minumlah Air Masak Untuk Kekal Sihat.

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Semua mesti rasa kurang sihat kan? iya la sebab sekarang ni kan musim El Nino...yang memang panas.

Petang semalam saya rasa adalah cuaca yang paling panas sekali. Saya rasa macam nak pengsan. Terlampau panas.

Kalau nak diingatkan semalam, saya minum air lebih daripada 2 liter rasanya. Memang panasss dan saya hingga rasa nak muntah sebab minum air.

Memang la minum air masak tapi bila kita minum sekali banyak terus memang rasa nak muntah. hahaha.. tapi lepasni tak dah la.. saya akan minum sikit-sikit supaya rasa nak muntah tu takde. hahaha... boleh camtu? boleh je kan?

Tapi apa-apa pun, air memang penting untuk mengekalkan hidrasi badan kita, kalau badan kita kurang air, maka, badan kita akan rasa lemah dan kurang bertenaga dan kita akan menjadi lesu. Oleh itu, minumlah air untuk memastikan badan kita dalam keadaan terbaik dan kekal hidrasi. Ok?

Assalamualaikum wbt

p/s: Minumlah air masak untuk kesihatan diri dan kuwusss... hehe

No comments:

Post a Comment