Nuffnang Ads

Thursday, January 19, 2017

HKL : Saya Maafkan Awak Nurse Puaka.

Assalamualaikum WBT,

Apa khabar semua? Sihat tak? Baiklah, hari ni saya nak cerita pengalaman saya berada sekejap di Hospital Kuala Lumpur.

Baik, pada pukul 12.45 petang tadi, saya dengan abang saya pergi ke HKL sebab nak melawat ibu saudara yang admitted sebab nak buat full health exam due to ovarian cyst yang ada pada dia. Now, yes, maybe salah saya cuba bertanyakan seorang nurse yang masuk ke dalam lift tu. Saya salah tingkat dan terlupa akan tingkat yang untuk Ward 15 tu.

"Cik, Ward 15 kat mana yea?"

"SAYA TAK TAU".

*saya terpinga, terdiam dan cuba bertenang. Saya cuba memikirkan mungkin nurse tu tengah overflow dan mungkin period dia terlalu banyak sampaikan dia tak boleh nak jawab secara elok. Mungkin pertanyaan saya salah, mungkin dia ada bone to pick with people from Ward 15. I don't know. I really don't know.

Apa-apa pun, setiap pekerjaan dalam dunia ni perlukan kesabaran. Yes, memang kita manusia, saya pun pernah marahkan orang sebab well, maybe dorang datang tak kena tempat dan masa. Mungkin kita rasa annoyed with them, maybe, who knows kan?

Nak pulak jadi nurse dan doktor.

Ni nak pesan lah, kalau saya nak marah sebab jawapan adik nurse yang mungkin mintak kaki tu, saya boleh, tapi saya sempat berfikir sebab saya tahu, saya seorang manusia dan maybe cik Nurse tu adalah seketul batu yang mungkin bermasalah. *tapi batu tak menjawab bila ditanya, sama jugak macam taik. Tapi, apa-apa pun, saya maafkan jawapan TAK TAU cik nurse tu, sebab mungkin benar dia tak tau. *DIA NAIK DARI TINGKAT 3. THE HECK?

Takpelah, saya jadikan pengalaman hari ni sebagai satu pengalaman manis yang pahit untuk ditelan. Hahaha... iya lah, saya jarang jumpa nurse puaka ni, selalu pun tengok Faiz Dickie punya Nurse Puaka tu je... tak penah jumpa real punya...

or mungkin nurse itu seekor hantu? hmmmm.. entah la dik. mohon awak bukan hantu.

Assalamualaikum WBT

P/s: Sabar jelahhhh..

No comments:

Post a Comment