Nuffnang Ads

Friday, February 17, 2017

Islam itu Sempurna, Tidak Penganutnya.

Assalamualaikum WBT,

Aritu saya ada tulis fasal Kes Maggi tu, haha... kelakar kan?

Untuk post ini, saya nak tulis fasal 'Jual Islam'. Sebenarnya, benda ni dah berlangsung secara berleluasa sejak zaman dedulu lagi, bukan lah dedulu sangat, cuma zaman Melayu lah... bukan nak kata laahh...

Siapa tahu air-air yang dijual atas nama Islam tu?
Makanan SUNNAH?
Air SUNNAH?
Apa lagi benda-benda yang dikaitkan dengan agama. 

Yes, mencari rezeki dan makanan halal adalah DIWAJIBKAN kepada setiap Muslim, tetapi bukan lah menjualnya secara mahal. Ni tidak, air yang patenkan diperdengarkan bacaan Al-Quran dijual secara mahal kepada umum. Wow, ibarat anugerah Ilahi lah kiranya...gituh?

Ni ada pulak doa yang distesenkan dan dikatakan CONFIRM makbul. ya Allah, ya tuhanku!!! Apa nak jadi ni??? Terkejut ada, rasa pelik ada. Macam-macam rasa. Kelas kau dik.. terkejut baca.

Lepastuu!!! ada lagih nihhh... yang belajar mengaji Al-Quran diawangan tu!! Ya Allah.. sejam RM33 ribu, kalau tak dapat hafal al-Quran lepas sejam tu, alamatnya, takyah lahhh!!! kalau RM33ribu tu, kalau kau buat masjid atau bagi ke kelas-kelas agama, abang, adik, makcik, dato, datin, tan sri, puan sri semua oiii.. dah sah-sah pahala kau bertali arus!! BERTALI ARUS tau!!!! ya Allah, kau ikhlaskan semua yang tetiba nak amik kelas tu, dan kau bukakanlah hati-hati suci mereka untuk fikirkan apa yang baik untuk diri mereka tatkala mereka sudah berada di akhirat. Mimpikanlah mereka yang buruk jikalau mereka RIAK, dan titipkanlah bau SYURGA Mu ya Allah, jikalau mereka bersedeqah jariah. Amin. Sesungguhnya lebih ramai mereka yang memerlukan wang ringgi mereka berbanding mereka sendiri. Amin.

Assalamualaikum WBT

p/s: Sesama kita doakan mereka.


No comments:

Post a Comment