Nuffnang Ads

Wednesday, February 15, 2017

Thank You Doktor HKL!!

Assalamualaikum WBT,

Sebenarnyakan, ramai orang baik dalam dunia ni. Cuma kadang-kadang, kita je yang tak sedar.


Ceritanya macamni, petang tadi, saya pergi mengambil mak cik saya di Hospital Besar Kuala Lumpur dan bila kita parking dekat parking bertingkat tu kan? Of course la kena bayar, saya dah ready nak bayar tapi kebetulan takde duit kecik. Yang boleh masuk pun, duit RM 1, RM 5 dan RM 10. Jadinya, permasalahan timbul bila saya hanya ada duit RM1 x 3 keping dan RM 20 sebanyak sekeping.

Saya dah masukkan kad dalam mesin tu. 

Then saya berpaling ke belakang,

" I am sorry miss, do you have any change?" sambil menunjukkan duit RM20.

Iya!! saya tak tau nak buat apa dah.. lepastu dia cakap,

"I am sorry, I do not have it".

Okay, saya keluarkan kad parking dan cuba cari area untuk tukar duit kecik. Memang salah saya, saya mengaku dan OTW sedang menunggu di lift nak naik pergi ke kereta, ada lah balik miss tadi tu,

"hi sorry, there you go, u perlukan berapa?"

Saya ada duit RM3.00 dah, so saya perlukan hanya RM 2.00. Bukan saya tak nak bayar, cuma saya nak cari nak pecahkan duit. Lepastu, miss tu bagi I RM2.00.

"Thank you, thank you, thank you".

Yes, itu je yang saya boleh cakap. Thank you je laa.

To that miss, I do not know what is your position, but I think you are a Doctor. To you, thank you very much. You give me RM 2.00 dan you just trust me just like that. Yes, I was so in need. Thank you very much, may God blesses you with many great things.

There you go, cerita saya. Ramai manusia yang baik sebenarnya, saya pun kadang-kadang cuba menjadi baik. Kenapa tidak kan? Baik kita dengan manusia, pahalanya kerja Allah. Bukan kita yang mempahalakan diri kita sendiri. 

InsyaaAllah.

Assalamualaikum WBT

p/s: Nak tidoooo.. mengantokkkk!!!
p/p/s: Gambar Google dik...

No comments:

Post a Comment