Nuffnang Ads

Tuesday, March 14, 2017

RISDA : Kursus How To Be A Wholeseller, Retailer and Distributor, IKPK Bukit Sireh, Kelantan.

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua? Sihat ke?

Saya sekarang berada di Institut Kemahiran Pekebun Kecil (IKPK) RISDA Bukit Sireh, Kuala Krai, Kelantan. Saya berada di sini untuk menghadiri satu kursus anjuran RISDA.

Tajuk kursus adalah How To Be  A Wholeseller, Retailer, and Distributor. Seronok jugak for my second day here. Hari pertama saya dah terlambat bangun. Sejuk sangat agaknya di sini. Kelilingnya penuh pokok. Memang menghijau wehhhh....

Seronok kursus ni sebab saya boleh kenal macam-macam jenis usahawan. Ni ada kengkawan dari Perak, Kedah, Kelantan, Terengganu, Pahang, dan Melaka.

Ada yang buat perniagaan kapas original kekabu, sos cili, dodol, macam-macam jenis wehhh.. semua hebat-hebat.

Saya rasa macam kerdil sebab saya sangat baru. Produk pun takde. Hoho... therefore, saya lebih banyak berdiam dan mendengar. Technically, yes, i have a lot of terms, tapi bila comes to experiences, memang sedikit. Seram tengok dorang berkongsi ilmu. saya rasa malu wehhh....huhu..

Jadi, insyaaAllah, saya akan cuba lebih menjadi aktif. Hoho..

Dah,

Assalamualaikum wbt

p/s: mengantuk wehhh....


No comments:

Post a Comment