Nuffnang Ads

Wednesday, May 23, 2018

Salaaam Ramadhan

Assalamualaikum wbt,

Rindunya nak berblog... menulis.. sambung menulis.  Berinspirasi.. menyampaikan maklumat... menyampaikan buah fikiran..

tapi.... apakan daya...

kemana tah perasaan yang pernah membakar diri ni untuk berblog di suatu ketika dahulu?

Adakah ada perasaan itu?

Hmmmmm...

Apa-apa pun!  saya nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadhan... walaupun kita dah hampir seminggu berpuasa kan?  Gituhhhh...

InsyaaAllah.. nantikan entry entry indah dari saya... ini adalah permulaan semula.

Malaysia dah baharu,  maka semangat juga kena baharu.

Assalamualaikum wbt

p/s: puasa.. wajiblah lapar kan?


Saturday, March 10, 2018

Bakat Menulis

Assalamualaikum wbt,

Apa khabar semua?  Tengah malam baru nak update blog.  Sapa nak baca kan?

Anyways,  lantaklah.

Well,  saya sebenarnya amat jeles kepada mereka yang ada bakat dikurniakan Ilahi. Bukanlah nak jadi dengki gila tu... tak... jeles dalam erti kata kagum!  Nak-nak bakat dalam menulis.

Mereka yang dapat menjelajahi minda kreatif adalah insan-insan yang amat hebat.  Menterjemah idea ke dalam perenggan demi perenggan adalah mereka yang sungguh kreatif dan hebat.

Saya pernah mencuba untuk menulis tapi macam tak menarik je jalan ceritanya... hahah... gagal di mata aku.

Apa-apa pun,  rasa ingin mencabar diri sendiri dalam mencari sifat kreatif dalam diri tu memang tetap ada.

Mungkin satu hari nanti.

Who knows kan?

Assalamualaikum wbt

p/s: banyakkan membaca untuk mengasah minda.